Preview

Vestnik NSU. Series: History and Philology

Advanced search

Russian-Speaking Conversational Radio Stations on the YouTube Platform: Audio Content Visualization

https://doi.org/10.25205/1818-7919-2020-19-6-159-170

Abstract

Purpose. The article presents the results of an analysis of the work of Russian-speaking conversational radio stations with a YouTube platform. The accounts of 13 information and talk radio stations broadcasting in Russia and materials published on the YouTube site were analyzed. Results. The analysis was carried out in the summer and autumn of 2019 according to criteria such as the number of released materials, views, comments, “likes”, the nature of the content (on-air or special), informational occasions, format and timing. Conclusion. The author comes to the conclusion that most of the analyzed radio stations, with the exception of those who synergize with video content producers or specifically develop this resource, don’t yet know how to use YouTube tools and understand the specifics of working with the audience on this platform, and can’t compete with the top bloggers.

About the Author

L. A. Kruglova
Lomonosov Moscow State University
Russian Federation


References

1. Березин В. М., Волкова И. И., Грабельников А. А. Экранная коммуникация в современном информационном обществе. М.: РУДН, 2008. 347 с.

2. Вартанов С. А. Телевизионные измерения в эпоху Big Data: концепции и примеры // Вестник Моск. ун-та. Сер. 10. Журналистика. 2017. № 3. С. 37-58.

3. Вьюгина Д. М. Интернет в ежедневном медиапотреблении цифрового поколения России // Медиаскоп. 2018. Вып. 3. URL: http://www.mediascope.ru/2475.

4. Верник А. Г. Создание профессионального интернет-контента: российский опыт и сравнительный анализ YouTube-канала «Дождь» // Вестник Челяб. гос. пед. ун-та. 2014. № 9-2. С. 186-195.

5. Ильченко С. Н., Окнер О. А. Телевидение в эпоху интернета. СПб., 2005. 106 с.

6. Констатюк В. А. YouTube: желание в медиа и серийность // Международный журнал исследований культуры. 2012. № 3 (8). С. 42-51.

7. Круглова Л. А. Трансформация аудиовизуального контента в новых медиа // Вестник Моск. ун-та. Серия 10: Журналистика. 2012. № 3. С. 61-71.

8. Круглова Л. А., Артес А. С. Телеканалы в эфире и на YouTube: специфика взаимодействия на примере «России К» и ARTE // Вестник НГУ. Серия: История, филология. 2019. Т. 18, № 6. С. 139-149.

9. Щепилова Г. Г., Круглова Л. А. Телеканалы и социальные сети: специфика взаимодействия // Вестник Моск. ун-та. Серия 10: Журналистика. 2018. № 3. С. 3-16.

10. Stefanone M. A., Lackaff D., Rosen D. The Relationship between Traditional Mass Media and «Social Media»: Reality Television as a Model for Social Network Site Behavior. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 2010, no. 54 (3), p. 508-525.


Review

For citations:


Kruglova L.A. Russian-Speaking Conversational Radio Stations on the YouTube Platform: Audio Content Visualization. Vestnik NSU. Series: History and Philology. 2020;19(6):159-170. (In Russ.) https://doi.org/10.25205/1818-7919-2020-19-6-159-170

Views: 229


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1818-7919 (Print)